Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
SUPP Serian sokong Riot pertahankan kerusi
Diterbitkan:  Aug 27, 2011 1:49 PM
Dikemaskini: 5:51 AM

Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) cawangan Serian menyokong penuh agar Timbalan Menteri Luar Datuk Richard Riot dipilih sebagai calon untuk mempertahan kerusi parlimen Serian pada pilihan raya umum akan datang.

Anggota cawangan berkenaan menganggap watak dan peranan yang dimainkan oleh Riot sebagai wakil rakyat di kawasan parlimen Serian selama 20 tahun begitu menyerlah, diakui dan disenangi oleh semua lapisan masyarakat di sana.

"Ini terbukti dalam setiap pilihan raya parlimen diadakan, dalam mana beliau (Riot) telah mendapat kelebihan undi yang banyak serta meningkat," kata urus setia cawangan SUPP Serian dalam kenyataan di Kuching hari ini.

Pada pilihan raya parlimen 2008, Riot, yang juga penolong setiausaha agung SUPP, menewaskan calon Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) Sylvester Belayong Jayang dengan majoriti undi sebanyak 13,427.

Anggota Parlimen lima penggal itu memulakan karier politiknya pada 1990 setelah memenangi kerusi Serian sebagai anggota Bebas tetapi kemudian bertanding dengan tiket SUPP-Barisan Nasional (BN) dan menang besar dengan undi majoriti meningkat.

- Bernama

ADS