Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MCA bidas blog papar porno kaitkan dengan Beliawanis
Diterbitkan:  Oct 11, 2011 6:15 PM
Dikemaskini: 10:17 AM

Ketua Pemuda MCA Datuk Wee Ka Siong hari menyelar tindakan blog propembangkang yang memaparkan gambar lucah wanita dan mengaitkannya dengan Beliawanis MCA.

"Sebagai Ketua Pemuda saya sangat sedih dengan gelagat dan tindakan yang jelas tidak berertika itu," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.

mca youth agm 011011 wee ka siong Wee berkata beliau menerima laporan daripada Beliawanis MCA mengenai perkara itu dan ada di antara anggotanya yang menangis kerana dimalukan sedemikian rupa.

"Adakah menjadi satu kesalahan untuk mereka menyertai politik dan menghadiri mesyuarat agung tahunan (AGM) sebagai pendedahan hingga menjadi sasaran pembangkang?" kata Wee.

Beliawanis adalah cabang Wanita MCA khusus untuk wanita yang berumur 18 hingga 35 tahun.

Kehadiran beberapa wanita muda yang dilaporkan anggota Beliawanis MCA sebagai pemerhati pada AGM Pemuda MCA baru-baru ini menjadi tajuk utama akhbar berbahasa Cina.

Isu itu juga dibangkitkan beberapa blog yang tidak percaya wanita muda berkenaan anggota Beliawanis MCA dan mendakwa mereka sekadar penghias majlis.

Mengulas lanjut, Wee berkata peguam Pemuda MCA sedang mengkaji kemungkinan mengambil tindakan kepada pihak yang bertanggungjawab membuat fitnah tersebut.

- Bernama

ADS