Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Konsert Elton John malam ini di Genting Highland, Pahang, bakal berlangsung tenang apabila Pemuda PAS negeri yang sebelum ini mengkritik keras penganjurannya tidak bercadang mengadakan sebarang demonstrasi.

NONE Ketuanya Shahril Azman Abdul Halim berkata, keputusan tidak berdemonstrasi - menentang apa yang digelarnya sebagai "raja gay" - diambil ekoran kesibukan mereka membuat persediaan bagi menghadapi pilihan raya umum.

"Bagaimanapun kita tetap berpegang dengan pendirian menolaknya. Tetapi oleh kerana keterbatasan dari perlbagai sudut, kita berpegang kepada hadis nabi supaya mencegah kemungkaran dengan kuasa dan jika tidak ada (kuasa), dengan suara," katanya.

Pada 14 Oktober lalu, seorang artis gay Amerika Syarikat Adam Lambert sudah menjadi mangsa cemuhan apabila anggota Pemuda PAS dan aktivis kumpulan mahasiswa Islam berkumpul menyatakan bantahan terhadap konsertnya.

Kumpulan kira-kira 200 itu antaranya mengoyak ( gambar bawah ) dan memijak poster artis rancangan realiti televisyen American Idol itu.

141010 pas student protest gay adam lambert concert Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Shahril Azman berkata, walaupun mufti sudah menasihatkan supaya umat Islam tidak terlibat dengan persembahan penyanyi rock itu, tiada jaminan golongan itu tidak dibenarkan hadir.

"Kita juga mendapat maklumat, ada sekumpulan gay dari Thailand akan turut hadir.

"Elton John ini sudah macam 'raja gay' sedunia," kata Shahril Azman.

Menurut Shahril lagi, kecenderungan berlakunya makin banyak program berkaitan masyarakat gay di negeri itu juga membimbangkan apabila ia didakwa sering berulang.

Dakwanya, pada penghujung tahun lalu, sebuah majlis melibatkan "mak nyah" diadakan secara tertutup, malah dihadiri "orang kenamaan" yang tidak dinamakan.

ADS