Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
'Datuk' ditahan tiada kaitan dengan keluarga pengerusi NFC
Diterbitkan:  Dec 24, 2011 10:50 PM
Dikemaskini: Dec 28, 2011 4:19 PM

Ahli perniagaan bergelar 'datuk' yang ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes National Feedlot Corporation (NFC) tidak ada kaitan dengan suami Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

NONE Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan lewat hari ini, pengerusi NFC,  Datuk Mohamad Salleh Ismail menjelaskan 'datuk' tersebut tidak ada kaitan dengannya atau mana-mana anggota keluarganya.

Menurutnya, 'datuk' itu juga bukan dan tidak pernah bekerja dengan NFC.

Sementara itu, tahan reman terhadap 'datuk' bagi membantu siasatan berhubung kes dana NFC dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara disambung tiga hari bermula

semalam.

    

Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Mustafar Ali berkata lelaki berumur 45 tahun itu pada mulanya ditahan reman pada dua hari lepas sehingga semalam.

    

"Lelaki itu disambung reman bagi melengkapkan dan membantu siasatan kes itu di bawah Akta SPRM 2009," katanya kepada Bernama ketika dihubungi hari ini.

    

Isu mengenai NFC itu berbangkit ekoran Laporan Ketua Audit Negara 2010 Oktober lepas yang menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya manakala pembangkang pula mendakwa berlaku penyelewengan dalam pengurusan dananya.

    

- Bernama

ADS