Kempen guna penulis blog 'konspirasi Kristian'

Kempen misteri 'Saya Pilih Malaysia' di dada akhbar hari ini bertukar wajah apabila memaparkan penulis blog sebagai sensasi baru, termasuk dua orang yang pernah terlibat dalam kontroversi 'konspirasi Kristian' tahun lalu.

i choose malaysia bloggersBig Dog (Zakhir Mohamad) dan My Anger (Shamsul Yunos) tahun lalu memuatkan dakwaan DAP menganjurkan pertemuan dengan pemimpin Kristian di Pulau Pinang yang melibatkan ikrar menukar agama rasmi negara.

Kempen 'Saya Pilih Malaysia' bermula sejak dua minggu lalu, dipercayai berkaitan dengan pilihan raya yang akan datang tetapi menggunakan kaedah halus.

Sebelum ingin ia menggunakan ramai artis popular dengan slogan yang senada dengan retorik BN seperti "Kestabilan, Perpaduan, Kemajuan dan Keamanan".

Dua lagi personaliti dimuatkan dalam iklan yang tersiar di semua akhbar utama itu, penulis blog pro-BN Rockybru (Ahiruddin Attan) dan Apanama (Firdaus Abdullah).

[Baca berita penuh]



 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.