Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
BN Pulau Pinang diminta bayar RM22j dalam 30 hari

BN Pulau Pinang diberitahu supaya membayar baki RM22 juta untuk tanah di Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin setelah mereka berkeras untuk memperolehnya bagi pembinaan perumahan awam.

Kerajaan negeri memberikan tempoh 30 hari kepada BN negeri, bermula hari ini, untuk membuat pembayaran mereka.

NONE Setiausaha politik kepada ketua menteri Ng Wei Aik ( kiri ) berkata, kerajaan negeri sudah bersedia untuk menyerahkan tanah itu kepada BN dengan harga RM450 sekaki persegi atau bayaran penuh RM22,407,300 untuk 1.1 ekar tanah.

Ng yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar bagaimanapun mengingatkan, tanah itu hendaklah digunakan untuk perumahan awam dan tertakluk kepada syarat kerajaan negeri.

"Walaupun sayap Pemuda BN negeri sudah membayar 'cengkeram' berjumlah RM224, 073 atau satu peratus daripada nilainya, pembayaran penuh mesti dibuat," katanya kepada pemberita dalam sidang media di Komtar semalam.

"Baki RM22, 183,227 mesti dibayar. Jika pembayarannya tidak bagus, kita tidak boleh beri tanah kepada mereka," tambahnya.

Isu sekitar tanah itu timbul apabila pemimpin BN negeri sebelum ini mendakwa Taman Manggis yang dicadangkan untuk fasa kedua Projek Perumahan Rakyat dijual kepada pemaju untuk membina hotel, hospital dan lima tempat letak kereta.

[Baca berita penuh]

ADS