Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Najib ulangi janji bina lebuhraya K Krai-K Bharu
Diterbitkan:  Jan 20, 2013 1:42 PM
Dikemaskini: 6:57 AM

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kunjungannya ke Kelantan hari ini mengulangi janji kerajaan BN untuk membina lebuhraya bagi menghubungkan kawasan Kuala Krai dan Kota Bharu di negeri itu.

Projek berkenaan diluluskan dalam Rancangan Malaysia ke-5 (1986-1990) dan diluluskan semula dalam Rancangan Malaysia Ke-9 (2006 -2010).

Dalam kunjungannya hari ini, Najib turut mengumumkan enam lagi projek dan berjanji untuk mengumumkan beberapa lagi janji pilihan raya dalam kunjungan seterusnya ke negeri itu.

"Ambo (saya) sebut tujuh perkara ini dan hanya sebahagian sahaja dari manifesto. Tidak lengkap lagi.

"Ambo hendak simpan. Nanti ambo datang lagi, ambo umum yang lain. Ambo simpan modal," katanya seperti dipetik dalam laporan Bernama hari ini.

Laporan itu menyebut beliau berucap ketika merasmikan program Jelajah Janji Ditepati di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) Tunjung di Kota Bharu.

Ia juga menyebut, Najib turut mengumumkan pembinaan stadium baharu, masjid terbesar dan perumahan rakyat dengan peringkat permulaan melibatkan 3,000 unit.

Projek lain adalah mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Baharu, pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang boleh memuatkan 5,000 pelajar dan projek menyelesaikan masalah air, menurut laporan itu.

Laporan berkenaan turut menegaskan bahawa 50,000 orang bertepuk tangan dengan gemuruh ketika Najib membuat pengumuman tersebut.

ADS