Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

NGO pendesak Melayu, PERKASA mengumumkan untuk menubuhkan mekanisme untuk mengukur prestasi perdana menteri dan jemaah menteri dalam mentadbir negara dan membela kepentingan orang Melayu

Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali berkata, indeks berkenaan akan memberi petunjuk kepada masyarakat sekiranya tindakan para pemimpin tersebut merugikan orang Melayu.

"Saya nak tanya siapa hendak menentukan KPI (petunjuk utama prestasi)perdana menter dan timbalan perdana menteri dan menteri-menteri Kabinet?

"Saya hendak akhbar laporkan, KPI PM, TPM dan menteri-menteri Kabinet akan ditentukan PERKASA!

"Kita akan laporkan kepada rakyat dasar-dasar yang merugikan orang Melayu dan kenapa tiada tindakan terhadap orang yg menghina Islam," kata Ibrahim dalam persidangan agung tahunan kali keempat pertubuhan itu di ibu negara pagi ini.

Tambahnya, PERKAS juga akan menegur tindak-tanduk dan polisi Umno dan BN secara terbuka apabila mengambil kira  situasi ekonomi negara yang disifatkkanya "berada dalam keadaan yang membimbangkan".

"Macam-macam (harga barang) naik dan keadaan ekonomi negara kalau kita baca statistik berada dalam keadaan yang cukup membimbangkan.

"Dulu kita tak tegur secara terbuka kerana kita takut jadi tarik rambut dalam tepung, tepuk berselerak.

"Sekarang kita akan tegur secara terbuka tak ada segan silu - sama ada Umno sensitif atau tidak - sebaik sahaja selesai perhimpunan agung kali ini.

"Dulu saya kawal mulut saya, sebab kita tak mahu tepung berkecai, tetapi kali ini kita akan bersuara," kata Ibrahim.

ADS