Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Dewan Pemuda PAS Selangor hari ini memperjelaskan isu berhubung cadangannya untuk menubuhkan skuad berani mati atau lebih dikenali sebagai pemuda Kahfi.

Ketua Penerangannya, Mohd Sany Hamzan berkata, beliau telah membuat kenyataan berhubung perkara itu pada tahun lalu.

Menurutnya, beliau membuat cadangan tersebut ketika berucap sempena Ijtima' PAS Negeri Selangor 2007 yang berlangsung di KOMPAS, Tanjung g Karang pada 12 Mei 2007 .

Mohd Sany berkata, idea untuk menubuhkan skuad tersebut tercetus selepas insiden di mana enam anggota Pemuda PAS diserang ketika bertugas sewaktu pilihanraya kecil di Ijok tahun lalu.

Bagaimanapun, beliau menjelaskan bahawa apa yang dimaksudkannya ialah adalah kumpulan ahli Pemuda PAS yang bersedia berjuang untuk mempertahankan agama Islam.

"Ia bukan bermakna kita akan menubuhkan sebuah pasukan yang ala tentera," ketika diminta mengulas mengenai perkembangan cadangan beliau itu.

"Tetapi sebaliknya, kumpulan tersebut dikumpulkan dari kalangan ahli Pemuda PAS Selangor jika ada keperluan," tambahnya.

Menurutnyam, tugas utama skuad itu ialah bagi menghadapi kemungkinan berlaku gangguan dari pihak Umno sewaktu pilihanraya diadakan.

ADS