Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

BN akan tetap meletakkan calonnya dalam pilihanraya kecil parlimen Permatang Pauh, kata timbalan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

Najib, yang juga timbalan pengerusi BN, berkata kenyataan dua pemimpin Umno supaya BN tidak meletakkan calon itu pandangan peribadi.

"Parti akan membuat pertimbangan dalam sedikit masa lagi mengenai hal ini.

"Sudah tentu bukan bererti menang atau kalah tetapi kita mesti memaparkan pilihan kepada pengundi Permatang Pauh," katanya dalam sidang media selepas menutup program 'Wanita Bersama Pemimpin' anjuran pergerakan wanita Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Ketua perhubungan Umno Kelantan, Tan Sri Annuar Musa dan timbalan menteri kesihatan Datuk Dr Abdul Latif Ahmad pernah mencadangkan agar BN tidak meletakkan calon di kerusi parlimen tersebut sebagai memboikot pilihanraya kecil.

Mengenai perkara itu, Najib berkata, "itu pandangan peribadi mereka."

Najib juga menyifatkan peralihan kuasa dalam Wanita Umno sebagai tanda kematangan, keikhlasan dan tindakan berhikmah pemimpin pergerakan itu.

"Ini satu langkah yang baik dan Wanita akan sentiasa menjadi organisasi yang kuat. Wanita merupakan sendi kekuatan parti," katanya.

Pagi tadi Tan Sri Rafidah Aziz mengumumkan beliau akan menyerahkan jawatan itu kepada timbalannya Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil selewat-lewatnya pertengahan tahun depan.

Menurutnya, beliau menghargai sumbangan dan kepimpinan Rafidah kepada Umno dan kerajaan. Beliau berharap Shahrizat meneruskan kecemerlangan Wanita.

Katanya, peralihan ini sangat wajar supaya dapat mengekalkan kekuatan parti kerana pada satu peringkat Wanita kena membuat pilihan sendiri.

Najib berkata, kemungkinan peralihan ini diterima oleh perwakilan Wanita.

Ketika ditanya adakah polis akan membawa pulang penyiasat persendirian, P Subramaniam dari luar negara, Najib berkata, ia terserah kepada pasukan itu.

ADS