Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
Tandatangan MOU antara Goodmorning Global Sdn Bhd & Pertubuhan Amal Uncle Kentang Malaysia
Diterbitkan:  Oct 7, 2021 1:19 PM
Dikemaskini: 5:19 AM

GoodMorning Global Sdn Bhd (GMG), syarikat pengeluar produk berasaskan pelbagai bijirin yang terbesar di Malaysia yang aktif dalam memberikan kesedaran dan menyokong kepentingan kesihatan melalui pengambilan bijirin bersama-sama Pertubuhan Amal Uncle Kentang Malaysia (PAUKM), iaitu sebuah pusat khidmat masyarakat yang berusaha membantu rakyat Malaysia yang kurang bernasib baik, yang terjejas pendapatan akibat pandemik ini, melalui pelbagai inisiatif masyarakat untuk membantu mereka yang menghadapi kesukaran hidup, hari ini bersama menandatangani memorandum persefahaman (MOU).

Dengan menandatangani memorandum ini, kedua-dua belah pihak akan berusaha untuk menyumbang minuman kesihatan pelbagai bijirin dan menjaga kebajikan kepada masyarakat, dan membentuk kolaborasi untuk mempromosikan serta meningkatkan kesihatan umum dan kesejahteraan rakyat Malaysia yang memerlukan.

Encik Kuan berkata bahawa saya adalah seorang yang memberi penyelesaian. Apabila dermawan menyumbangkan wang ke platform saya, saya akan membantu orang yang memerlukan. GoodMorning 18 Bijirin adalah produk yang baik untuk orang miskin, dan juga makanan berkhasiat dengan sijil halal. Kami telah menentukan bahawa rumah tangga miskin memerlukan produk berkhasiat ini, dan kami akan memberikannya kepada mereka untuk menjadi sihat secara beransur-ansur. Kami berharap setiap rakyat Malaysia sihat, kerana kesihatan adalah satu-satunya kekayaan rakyat sebelum mereka dapat bekerja semula.

Dato’ Dr. Lim juga mengatakan bahawa terdapat dua jenis orang di platform Uncle Kentang, penderma dan orang yang memerlukan bantuan. Penderma dapat membeli produk 18 Bijirin dengan harga promosi di kedai atas talian Uncle Kentang untuk menaja orang miskin atau mereka yang memerlukan, agar mereka dapat menjalani kehidupan yang sihat. Untuk setiap penjualan, GoodMorning akan menyumbangkan sebahagian daripadanya sebagai dana operasi mereka.

MOU telah ditandatangani oleh Dato’ Dr Lim Sin Boon, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) GoodMorning Global Sdn Bhd dan Kuan Chee Heng, Pengasas Pertubuhan Amal Uncle Kentang Malaysia serta disaksikan oleh wakil dari kedua belah pihak.

ADS