Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Nurul bimbang serangan tanda 'era baru keganasan'

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar - di mana majlis ceramah di kawasan parlimennya malam tadi menjadi sasaran batu, telur dan botol air mineral - bimbang serangan tersebut menandakan "era berbahaya" yang baru dalam politik Malaysia.

B NONE ercakap kepada pemberita hari ini, Nurul (kedua dari kiri) berkata

keganasan malam tadi adalah yang "paling teruk" pernah dialaminya sejak tahun 1998, dan ia mungkin memuncak menjelang pilihan raya umum.

Menurutnya, satu mesej yang jelas perlu dibuat oleh perdana menteri sendiri, jika tidak, beliau (perdana menteri) akan dipertanggungjawabkan terhadap (keganasan) yang berlaku.

nurul balqis wrist hurt by flying brick lembah pantai pkr ceramah Nurul berkata, daripada dua orang yang cedera, hanya Nurul Balqish Mohd Isa (kanan) yang berusia 12 tahun - yang cedera apabila seketul batu terkena pergelangan tangannya - telah membuat laporan polis.

Balqish, tambahnya, kini menjalani pemeriksaan lanjut mengenai tahap kecederaan yang dialaminya.

Manakala seorang warga emas yang cedera di mukanya semakin pulih, kata  Nurul.

Menurut Nurul lagi, pejabatnya di Pantai Dalam turut dibaling dengan telur kira-kira jam 10 pagi tadi.

Nurul dan kakitangannya akan membuat laporan polis hari ini.

Selain kecederaan tersebut, naib presiden PKR itu berkata beliau ternampak "banyak kesan telur pada pakaian mereka" malam tadi, manakala tayar kereta MP PAS Shah Alam, Khalid Samad pancit.

"Kereta beliau diletakkan berhampiran dan salah satu tayarnya telah ditoreh," katanya.

[Baca berita penuh]

ADS