Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Dua remaja perempuan melalui detik cemas apabila sebuah kereta tiba-tiba merempuh kedai stesen minyak di Jalan Pintu Geng, di Kota Bharu semalam.

Dalam kejadian 10.45 pagi itu, pekerja stesen minyak, Nik Nor Haslindar Nor Hisham, 18, yang sedang mengira duit di kaunter, tergamam selepas melihat sebuah kereta tiba-tiba meluncur ke dalam kedai itu.

    

"Saya bersama rakan, Nur Hanin Nadia Halil, 24, berada di kaunter dalam kedai sebelum dikejutkan bunyi dentuman kuat.

    

"Ingat ada pam minyak meletup kerana bunyinya terlalu kuat, tapi tak sangka kereta merempuh kedai stesen minyak ini," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

    

Nik Nor Haslindar berkata dia dan rakannya bernasib baik kerana rempuhan kereta tersebut tidak mengena bahagian kaunter tempat kedua-dua mereka sedang berada ketika itu.

    

"Mungkin pemandu kereta, seorang perempuan berusia lingkungan 40-an tersalah tekan pedal minyak menyebabkan kenderaannya merempuh ke dalam kedai.

    

"Berikutan itu saya dan rakan terpaksa panjat naik kaunter untuk keluar kerana keadaan kami terkepung," katanya.    

    

Pemilik stesen minyak yang enggan dikenali berkata jumlah kerugian masih dalam taksiran dan kejadian tersebut kali pertama berlaku sejak stesen minyak itu beroperasi 13 tahun lepas.

    

Pemandu kereta kemudian dihantar orang ramai ke Klinik Kesihatan Wakaf Che Yeh untuk rawatan kerana cedera ringan.

- Bernama

   

ADS