Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Kempen 'keadilan untuk Teoh' di internet
Diterbitkan:  Jul 22, 2009 3:02 PM
Dikemaskini: 7:07 AM

Kematian tragik dan kontroversial Teoh Beng Hock semakin menarik perhatian semua peringkat masyarakat, dan kini wujud petisyen di internet, yang dilancarkan untuk mendapatkan keadilan bagi setiausaha politik exco kerajaan Selangor itu.

Petisyen di internet itu, yang dilancarkan oleh seorang pengguna atas nama "Pasukan Keadilan KL dan Selangor", menuntut penubuhan suruhanjaya diraja untuk menyiasat "secara bebas dan terperinci kejadian tragik tersebut".

online petition teoh beng hock 220709 Sehingga jam 1 tengahari tadi, petisyen di internet itu telah menerima 2,900 tandatangan dan jumlahnya semakin meningkat. Ia mensasarkan 10,000 tandatangan.

Selain menuntut penubuhan suruhanjaya diraja, petisyen di internet itu juga mendesak pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor, Jaffar Mahad meletakkan jawatan, sementara siasatan dijalankan terhadap kematian Teoh.

Ia juga mendesak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Nazri Abdul Aziz supaya memohon maaf berhubung kenyataan mengenai Teoh.

Nazri dilapor mengingatkan pihak pembangkang supaya tidak menjadikan kematian Teoh sebagai isu perkauman dan membuat spekulasi tentang kematiannya minggu lalu.

Baca berita penuh


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

ADS