Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
George Kent-Lion Pacific menang tender LRT Ampang
Diterbitkan:  Jul 31, 2012 6:45 PM
Dikemaskini: Aug 1, 2012 1:15 AM

Syarikat Prasarana Negara Bhd hari ini secara rasmi mengumumkan bahawa kontrak untuk projek sambungan LRT Ampang dianugerahkan kepada syarikat kerjasama George Kent-Lion Pasific Venture (JV).

Menurutnya, JV adalah 100 peratus syarikat milik tempatan dan disokong oleh rakan kongsi yang berwibawa pelbagai disiplin teknikal tempatan dan antarabangsa, semua mempunyai rekod pencapaian yang terbukti dalam bidang kepakaran masing-masing.

Kenyataan itu juga menyebut, sebahagian daripada subsistem utama yang dicadangkan itu akan mempunyai sinergi dengan operasi Prasarana sedia ada.

Dalam jangka masa panjang, Prasarana akan mendapat keuntungan daripada pengurangan perbelanjaan operas di samping keuntungan bersama dari segi kecekapan yang akan meningkatkan keberkesanan perkhidmatan, menurut kenyataan itu lagi.

Dengan perolehan kontrak kerja itu, Prasarana yang merupakan pemilik projek dan aset untuk Projek Sambungan Laluan LRT (LEP) telah memberikan semua kontrak kerja di bawah LEP, kecuali untuk kerja melibatkan kad akses yang masih belum ditender.

[Baca berita penuh]

ADS