BN: Lepas menang kita tentukan MB S'gor

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar berkata, soal siapa akan menjadi menteri besar sekiranya BN berjaya menawan Selangor dalam pilihan raya akan datang tidak perlu dihebohkan lagi pada masa ini.

Noh yang juga timbalan pengerusi perhubungan Umno negeri berkata, BN "tidak kurang tokoh" untuk menggantikan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim daripada PKR pada masa ini.

NONE"Dalam Umno semua kita ada, ada tokoh korporat, profesional, agama, ahli akademik kita ada. Semua kita ada.

"Esok bila kita dah menang, kita akan tentukan siapa akan jadi menteri besar.

"Sama seperti Pakatan Rakyat, ada mereka heboh? Yang penting kita menang (terlebih dahulu)," katanya ketika ditanya siapakah calon menteri besar BN di Selangor.

Noh sebelum ini antara nama yang dispekulasi sebagai menteri besar dan dikatakan akan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam pilihan raya umum akan datang.

Dalam sidang media di ibu negara hari ini, Noh hanya menjelaskan bahawa penduduk di Parlimen Tanjung Karang masih mahukannya terus memimpin kawasan itu.

"MB akan ditentukan oleh pucuk pimpinan, tapi pengundi Tanjong Karang calonkan saya di parlimen," katanya.

Mengulas peluang BN, Noh yakin BN yakin akan menang sekurang-kurangnya 32 kerusi DUN di negeri itu, sekali gus membentuk kerajaan baru.

"Saya tidak mahu mendahului takdir, tetapi insya-Allah saya amat yakin kita menang di Selangor.
 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.