Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Selepas semalaman berkampung dan berhujan, kira-kira 200 pelabur emas dengan Bestino Holdings akhirnya bersetuju bersurai selepas bermesyuarat dengan pegawai kepada perdana menteri.

Jurucakap kumpulan itu K Kunasekaran berkata, keputusan itu diambil selepas pertemuan sejam dengan Ravin Ponniah, pegawai khas perdana menteri yang menangani isu berkaitan masyarakat India petang ini.

NONE "Beliau memberikan jaminan bahawa mesyuarat dengan Menteri Kewangan II Husni Hanadzlah, Bank Negara Malaysia (BNM), pengarah-pengarah Bestino, Jabatan Peguam Negara dan peguam kami akan diadakan.

"Beliau berkata akan menyusunnya secepat mungkin, selepas kami menghantar surat melalui peguam kami Tommy Thomas untuk mengadakan mesyuarat itu," kata Kunasekaran ( atas ) ketika dihubungi.

Katanya, mesyuarat itu akan membincangkan hasil pembekuan RM24.2 juta dana Bestino oleh BNM sementara menunggu perbicaraan melibatkan empat pengarahnya yang didakwa pada 2011 atas tuduhan menerima deposit secara tidak sah dan penggubahan wang haram.

Beliau berkata bahawa mesyuarat itu akan membincangkan hasil daripada RM24.2 juta dalam dana Bestino dibekukan oleh BNM menunggu perbicaraan empat Bestino para pengarah dicaj pada tahun 2011 dengan pengambilan deposit secara haram dan pengubahan wang haram.

[Baca berita penuh]

ADS