Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Najib: Dakwaan halang Pornthip cerita dongeng

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menafikan dakwaan pembangkang kononnya beliau mempunyai kaitan menghalang pakar forensik Thailand, Dr Pornthip Rojanasunand melakukan bedah siasat kedua ke atas mangsa dakwaan keganasan polis, C Sugumar.

    

Perdana menteri berkata dakwaan Naib Presiden PKR,  N Surendran itu tidak benar sama sekali.

NONE "Tak adalah...cerita-cerita dongeng banyak. Tak usah dengar semua. Tak ada sama sekali," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Pusat Transformasi Bandar (UTC) Perak di Ipoh hari ini.

    

Beliau mengulas laporan beberapa portal berita yang memetik pemimpin PKR itu mendakwa Najib telah berkomunikasi dengan Perdana Menteri Thailand Yingluck Shinawatra berhubung bedah siasat kedua itu.

    

Surendran mendakwa ekoran daripada komunikasi itu, kerajaan Thailand memutuskan supaya Pornthip tidak perlu melakukan bedah siasat tersebut agar tidak menjejaskan hubungan antara kedua-dua negara.

    

Dalam kejadian pada 23 Jan lepas, Sugumar yang dipercayai mengalami masalah mental, dilaporkan mengamuk lalu merosakkan harta benda awam dengan menggunakan palang besi.

    

Menurut laporan media sebelum ini, Sugumar bertindak agresif ketika cuba ditahan oleh anggota polis dan digari sebelum dia tiba-tiba rebah dan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.

    

- Bernama

1. PKR dakwa Najib desak PM Thai halang Pornthip

2. Peguam: Keluarga Sugumar cari pengganti Dr Pornthip

3. Peguam: K'jaan setuju Pornthip bedah siasat Sugumar

4. Pornthip sedia periksa mayat Sugumar, kata peguam

ADS