Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata permohonan maaf bapa Saiful Bukhari - Azlan Mohd Lazim - membuktikan bahawa beliau tidak bersalah terhadap tuduhan liwat.

"Dari awal lagi, saya menegaskan bahawa saya tidak bersalah. Mahkamah juga membuat keputusan yang sama apabila ia membebaskan saya tahun lepas," kata Anwar dalam satu sidang akhbar selepas berucap di majlis sambutan ulangtahun kelima 308 Pakatan sambutan di Pulau Pinang malam tadi.

"Bagi saya, tiada apa yang berubah kerana dari awal lagi saya telah menegaskan bahawa saya tidak bersalah, bahawa ini adalah satu fitnah yang berniat jahat".

NONE Anwar merujuk kepada tuduhan oleh Azlan bahawa anaknya

telah digunakan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab, termasuk seorang pegawai perdana menteri, untuk memfitnahnya dengan tuduhan liwat.

Dalam kenyataan beliau, Azlan, 60, (kanan) mendakwa bahawa semua kenyataan media oleh beliau dan Saiful telah disediakan oleh seorang pegawai khas di Jabatan Perdana Menteri dan seorang peguam, Zamri Idrus.

Berikutan pendedahan tersebut, Saiful dalam responnya, meminta ayahnya kembali ke pangkal jalan kerana didakwanya "telah menjadi mangsa kerakusan politik Anwar".

Saiful dilaporkan berkata beliau berpegang teguh pada dakwaannya, segala keterangan di mahkamah, serta sumpah laknat yang telah dilafazkan, hingga ke akhir hayatnya.

[Baca berita penuh]

ADS