Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Penguam Kanan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mendakwa, bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim telah membuatkan kenyataannya condong ke satu pihak dalam pengakuan berkanun bertarikh 7 Oktober itu.

Shafee yang dilantik oleh Peguam Negara Abdul Gani Patail untuk mengetuai pihak pendakwaan dalam rayuan berhubung pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari pertuduhan kes Liwat II berkata, pihak pembelaan perlu meneliti afidavitnya berhubung permohonan ketua pembangkang itu.

Anwar telah memohon untuk menyingkirkan Shafee dari mengetuai pasukan pendakwaan sekali lagi selepas Anwar usahanya sebelum ini menemui kegagalan.

"Afidavit saya disokong oleh bekas (Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial) Datuk Ramli Yusuff. Saya tidak perlu meminta Matthias Chang untuk mengesahkannya, tetapi tidak perlu melibatkan Tun (Dr Mahathir Mohamad)," kata Shafee.

"Tetapi akan ada pendedahan menarik akan didengar (berhubung permohonan Anwar untuk menyingkirkannya), berkaitan hubungan Mat Zain dengan Anwar," katanya.

[Baca berita penuh]

ADS