Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Peguam Malik Imtiaz Sarwar membidas tawaran oleh beberapa parti politik untuk menjamin pemandu Karpal Singh yang terlibat dalam kemalangan maut pemimpin lagenda itu.

Pemandu itu, C Selvam kini direman di Kampar sementara menunggu perbicaraan kerana didakwa memandu secara berbahaya dan melulu.

 

"Saya fikir mereka mempolitikkan perkara secara tidak adil," katanya kepada Malaysiakini.

 

"Terdapat ramai lagi yang telah didakwa dan dipenjara dan  memerlukan perwakilan. Mengapa tidak menawarkan untuk membantu orang-orang itu?" Malik bertanya.

 

Semalam, Gerakan, MIC dan Parti Cinta Malaysia menawarkan khidmat guaman percuma dan membayar jaminan RM 5,000 untuk Selvam, yang direman di Kampar, Perak.

 

Ketua Biro undang-undang dan hak asasi manusia nasional

Gerakan Baljit Singh berkata parti itu sedia melupakan perbezaan politik dan membantu Selvam atas rasa hormat kepada Karpal.

Naib Presiden PCM Datuk Huan Cheng Guan senada dan berkata berkata beliau akan membantu Selvam yang telah berkhidmat Karpal selama bertahun-tahun.

 

Pada 17 April, kenderaan yang dipandu Selvam bertembung dengan sebuah lori Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Gua Tempurong, mengakibatkan kematian Karpal, dan pembantu peribadinya Michael Cornelius.

 

Anak Karpal ketiga, pengganti beliau sebagai anggota parlimen Bukit Gelugor Ramkarpal Singh, dan pembantu rumah warga Indonesia, Selfiana Rengga hanya mendapat kecederaan

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS