Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Ibrahim: Malang jika BN kalah PRU14
Diterbitkan:  Nov 14, 2014 6:46 PM
Dikemaskini: 11:14 AM

Ahli Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Ibrahim Abu Shah menyeru ahli menyelesaikan masalah dalaman dengan segera bagi memastikan Umno menang pilihan raya umum itu dan kekal relevan.

Laporan Umno Online menyebut bekas naib canselor UiTM itu berkata beliau bimbang orang Melayu terus gagal mentadbir Malaysia.

"Kegagalan UMNO dalam menangani masalah itu dibimbangi menjadikan orang Melayu tidak dapat memerintah negara ini buat selama-lamanya sekiranya parti itu dan BN kalah pada pilihan raya akan datang," laporan itu dipetik.

“Masalah dalaman khususnya perpaduan dalam kalangan anggota perlu diselesaikan segera dengan bermuhasabah dan bersatu padu demi parti tanpa mengambil kira kepentingan peribadi,” katanya lagi seperti dipetik dalam laporan itu.

Sehubungan itu Ibrahim berkata konvensyen Umno merupakan landasan terbaik supaya Umno menyedari cabaran politik dan isyarat untuk anggota parti bekerja bersungguh-sungguh demi survival parti.

Beliau juga mengingatkan anggota parti agar terus memenangi hati rakyat termasuk pengundi atas pagar seperti yang disuarakan presiden Umno, supaya mereka yakin dengan parti itu.

Ibrahim juga menggesa jentera parti terus memberi penerangan termasuk dasar tranformasi kerajaan supaya rakyat memberi sokongan tidak berbelah bagi pada Umno dan BN.

 

"Sekiranya Umno dan BN kalah pada PRU-14, maka saya rasa ia sesuatu yang gelap dan malang buat orang Melayu dan negara," katanya lagi.

Laporan itu menyebut, Ibrahim membangkitkan perkara itu susulan ingatan Datuk Seri Najib Tun Razak kepada Umno Selangor baru-baru ini, selepas membentangkan kertas kerja bengkel politik di Konvensyen Umno Johor hari ini.

Lihat Komen
ADS