Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata, tempoh bantahan kini bermula ke atas laporan tinjauan Kajian Rancangan Struktur Negeri Selangor 2035 yang turut melibatkan projek kontroversi pembinaan Lebuh Raya Kinrara-Damansara.

Katanya, kerajaan negeri akan mengambil kira semua pandangan dan bantahan ke atas laporan tinjauan tersebut, yang akan dikemukakan untuk penyediaan Deraf Rancangan Struktur Negeri Selangor 2035.

Azmin berkata, ia bertujuan mendapatkan maklum balas yang menyeluruh sebelum digubal di peringkat tersebut.

"Ini masa termasa terbaik untuk buat bantahan. Sekarang ini, di bawah peruntukan yang ada, laporan tinjauan ini kita dengar semua bantahan dan bantahan ini akan diteliti semula,” katanya dalam sidang media.

Sementara itu, dalam kenyataannya, Azmin berkata pandangan dan maklum balas itu akan dijadikan asas untuk kerajaan negeri menggubal dasar kelak.

“Kerajaan negeri sentiasa terbuka dan komited untuk menggalakkan penyertaan  dan penglibatan awam terutama dalam hal ehwal perancangan dan pembangunan negeri Selangor,” katanya.

Tambahnya, projek lebuh raya itu juga masih di peringkat cadangan dari Lembaga Lebuhraya Malaysia.

Tambahnya, deraf tersebut seterusnya akan didedahkan kelak untuk mendapatkan bantahan orang awam sekali lagi.

Enam lebuh raya itu turut melibatkan Lebuh Raya Pantai Barat, Lebuh Raya Serdang-Kinrara-Putrajaya (Skip), Lebuh Raya Lembah Kelang Timur (EKVE), Lebuh Raya Damansara-Shah Alam (Dash) dan Lebuh Raya Sungai Besi-Ulu Kelang (Suke).

Lihat Komen
ADS