Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Mahfuz kecewa 'mesej celaru' pembangkang
Diterbitkan:  Nov 2, 2015 4:36 PM
Dikemaskini: 9:51 AM

MP Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar hari ini membidas tindakan pemimpin parti pembangkang "memberi mesej celaru" kepada rakyat berhubung isu-isu yang dibahaskan di Parlimen.

Tanpa merujuk kepada mana-mana isu, Mahfuz menggesa pemimpin parti pembangkang berlapang dada dengan duduk semeja supaya rakyat mendapat "satu mesej terarah"

"Apa yang penting dalam Parlimen. Pembangkang harus memberi mesej yang betul dan tepat kepada rakyat.

"Pembangkang hari ini telah memberikan mesej yang bercelaru kepada rakyat.

“Ini tak mustahil akan menyebabkan rakyat give up dengan politik parti-parti pembangkang khususnya... untuk pilihan raya umum akan datang," katanya kepada media di lobi parlimen.

Mahfuz itu dipercayai merujuk kepada beberapa kenyataan pemimpin pembangkang berhubung cadangan menolak Bajet 2016 dan undi tidak percaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

'Bertembung sama sendiri, lemah'

Beliau yang juga yang dipertua PAS Pokok Sena turut menyuarakan kekecewaannya berhubung situasi pembangkang yang menurutnya dilihat sebagai "pertembungan sesama sendiri" dan "lemah".

"Rakyat yang harap pembangkang ambil alih Putrajaya tak mahu melihat pertembungan sama sendiri, sudah tentu mereka lihat BN juga akan menang.

"Apa yang saya lihat sekarang mesej pembangkang sesuatu yang mengecewakan saya," katanya sambil menegaskan kenyataan beliau berikan itu adalah kenyataan umum dan tidak merujuk kepada mana-mana pemimpin.

Ditanya sama ada beliau bersetuju untuk berkecuali menolak bajet 2016, Mahfuz berkata:

"Itu terpulang kepada ahli parlimen. Tunggu pada hari pengundian nanti."

Katanya, beliau menunggu keputusan muktamad melalui arahan yang akan dikeluarkan oleh parti.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS