Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Menteri persoal motif WSJ ulangi dakwaan
Diterbitkan:  Feb 19, 2016 5:52 PM
Dikemaskini: 9:54 AM

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Said Keruak hari ini mempersoalkan motif akhbar The Wall Street Journal yang mengulangi dakwaan bahawa wang yang terdapat di akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak datang daripada 1MDB atau anak syarikatnya.

Katanya, WSJ membuat dakwaan yang sama walaupun pada hakikatnya bahawa Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali telah membersihkan Najib daripada sebarang salah laku dan menjelaskan bahawa dana berkenaan adalah daripada keluarga diraja Arab Saudi.

"Sebagai rakyat Malaysia kita harus menerima keputusan yang dibuat (mengenai 1MDB). Saya tidak faham mengapa mereka (WSJ) terus mengulangi dakwaan itu.

"Sudah tentu, mereka (WSJ) mungkin mempunyai motif tersembunyi untuk melakukan ini. Kita tidak mampu untuk terus berpolitik tetapi sepatutnya memberi fokus kepada ekonomi dan memberi rakyat lebih banyak peluang pekerjaan," katanya.

Menurut Salleh, negara perlu bergerak ke hadapan.

Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan editor kewangan WSJ, Ken Brown bahawa berdasarkan siasatan akhbar itu, wang berkenaan bukan dari Arab Saudi tetapi daripada 1MDB.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS