Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Gelang Rosmah tak sampai siku pun, kata Tajuddin
Diterbitkan:  Mar 31, 2016 2:00 PM
Dikemaskini: 6:25 AM

Tidak ada apa yang salah dengan memiliki beg tangan dan barangan kemas jika seseorang itu berkemampuan, Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Tajuddin Abdul Rahman.

Beliau yang juga adalah ahli Majlis Tertinggi Umno mempertahankan isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak - Datin Seri Rosmah Mansor.

"(Hanya) satu atau dua beg, mengapa tidak? Beliau seorang perempuan, saya tahu perempuan suka beg tangan.

"Saya diberitahu bahawa antara cara memenangi hati seorang perempuan adalah dengan membelikan (beliau) beg tangan," katanya kepada pemberita di Parlimen.

Mengenai barangan kemas Rosmah,Tajuddin berkata isteri perdana menteri bersikap sederhana dan secara berseloroh berkata beliau tidak pernah gelang yang dipakai sehingga siku.

"Saya tidak lihat (gelangnya) hingga sini (siku).

"Sesetengah wanita India suka pakai (gelang emas) hingga (siku mereka), tetapi bukan berlian dan emas, semua palsu," katanya sambil bergelak ketawa.

"Saya juga berpakaian segak hari ini, awak tidak cemburu pun kerana saya mampu," katanya merujuk pakaian rasmi ketika menghadiri persidangan parlimen.

Beliau berkata memiliki barangan kemas atau mewah perlu bergantung kepada kemampuan seseorang.

Tajuddin juga mempertahankan gaya hidup Rosmah dan Najib dengan alasan bahawa mereka hidup dalam kesederhanaan dan bukannya dalam kemewahan ataupun boros seperti yang didakwa oleh sesetengah media asing.

"Cara mereka pergi bercuti hanya biasa," katanya.

Beliau mengulas laporan The Wall Street Journal yang mendakwa Najib dan keluarganya membelanjakan AS$15 juta untuk percutian, membeli-belah dan barangan kemas.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS