Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Empat jalan utama di KL ditengelami banjir kilat

Sebanyak empat jalan utama terjejas akibat banjir kilat yang melanda ibu negara kira-kira 7.30 malam tadi.

Ketua Pusat Pergerakan Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Samsol Maarif Saibani berkata jalan terbabit ialah Jalan Bangsar, Jalan Semantan, Jalan Pantai Baharu dan Jalan Pudu.

"Hujan lebat yang bermula lewat petang ini menyebabkan jalan itu ditenggelami air sedalam satu meter.

"Pihak bomba telah menempatkan sebanyak 28 anggota dan pegawai bagi menghadapi sebarang kemungkinan," katanya.

Sementara itu, seorang pengguna jalan raya, Syamim Nazida, 32, yang melalui Jalan Pantai Baharu di ibunegara berkata air naik dengan pantas dan keadaan jalan sangat sesak ketika kejadian.

Beliau berkata hujan lebat di ibu negara, sejak pukul 7 malam menyebabkan sekurang-kurangnya 10 buah kenderaan yang melalui jalan berkenaan tenggelam.

"Ketika itu saya dalam perjalanan pulang ke rumah di Serdang dan saya melihat beberapa kenderaan di hadapan saya telah ditenggelami air.

"Ia sesuatu yang luar biasa, nasib baik kereta saya tidak tenggelam dan saya lihat orang ramai keluar dari kenderaan masing-masing untuk menyelamatkan diri," katanya kepada Bernama.

Syamim berkata keadaan itu memaksa beberapa pengguna motosikal bertindak melalui laluan bertentangan untuk menyelamatkan motosikal masing-masing.

"Mereka terpaksa lawan arus kalau tidak motosikal mereka pasti akan tenggelam," katanya.

Seorang pengguna motosikal, Hafiz Ahmad, 25, berkata beliau terpaksa menolak motosikalnya berikutan enjin tidak dapat dihidupkan.

"Pada mulanya saya sangka air tidak dalam, sangkaan saya meleset apabila hampir separuh dari motosikal ditenggelami air.

"Akhirnya ia tidak dapat dihidupkan dan saya terpaksa menolaknya ke kawasan yang lebih tinggi," katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS