Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan
Primeworks Studios mohon maaf pada Watson
Diterbitkan:  Apr 23, 2017 9:41 PM
Dikemaskini: 3:56 PM

Syarikat penerbit rancangan 'Sukan Tak Sentral' memohon maaf kepada Watson Nyambek kerana mempersenda nama mendiang bapa bekas pelari pecut negara itu.

"Saya mewakili Primeworks Studios Sdn Bhd, syarikat penerbit rancangan Sukan Tak Sentral bagi pihak TV3 dan TV9 dengan rendah diri memohon maaf kepada Watson Nyambek gara-gara mempersenda nama baik ayah beliau," kata Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Ahmad Izham Omar dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata syarikat tersebut telah memberi peringatan kepada semua kakitangan mereka agar sentiasa peka dan sensitif dalam setiap rancangan yang diterbitkan.

Katanya pihaknya juga akan membuat kajian semula terhadap kaedah serta kerja operasi syarikat bagi mengelak kejadian serupa daripada berulang.

"Kami amat menghormati saudara Watson, ayah dan keluarga beliau. Saudara Watson adalah seorang jaguh pecut negara serta atlet yang telah banyak berjasa dan mengharumkan nama negara.

"Kami sekali lagi dengan rendah diri ingin memohon maaf atas kesilapan kami dan akan memastikan perkara seperti ini tidak berulang," kata Ahmad Izham.

Sementara itu ketika dihubungi Bernama untuk mendapat penjelasan lanjut, beliau berkata Primeworks Studios sedang mengadakan perbincangan dalaman bagi menentukan bentuk tindakan yang boleh diambil terhadap pengacara program itu.

"Esok kita akan dapat lebih kata sepakat mengenai perkara ini," tambahnya.

Watson dilaporkan kecewa dengan siaran televisyen itu yang menghina mendiang bapanya dalam program yang disiarkan malam tadi.

Bekas pemegang rekod kebangsaan acara 100 meter itu merasa terhina apabila stesen berkenaan menyamakan bapanya yang meninggal dunia tiga tahun lalu dengan binatang.

- Bernama

Lihat Komen
ADS