mk-logo
Seni & Hiburan
Noor Hisham tegur artis promosi rokok di atas pentas
Diterbitkan:  Aug 24, 2022 8:18 AM
Dikemaskini: 1:20 AM

Isu selebriti selamba merokok atas pentas bukan saja mengundang reaksi ramai, malah turut mendapat perhatian Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata kementerian itu memandang serius aksi selebriti terbabit yang jelas menunjukkan teladan buruk kepada masyarakat.

“Perbuatan ini menunjukkan contoh yang tidak baik kepada masyarakat sekeliling terutamanya kepada kanak-kanak dan remaja,” katanya melalui media sosial.

Kenyataan Noor Hisham itu merujuk kepada seorang penyanyi lelaki yang dipercayai muncul di pentas Minggu Fesyen Kuala Lumpur 2022 (KLFW2022) baru-baru ini.

Melalui rakaman video yang tular itu, penyanyi terbabit kelihatan memperagakan pakaian dari jenama terkenal sambil tangannya memegang rokok.

Bagaimanapun, penyanyi terbabit tidak membakar rokok yang diselitkan di antara jarinya, tetapi dilihat mengajukan pertanyaan sambil melakukan isyarat meminta pemetik api kepada penonton yang hadir.

Nor Hisham juga menyeru budaya merokok agar dapat dihindari dalam kalangan masyarakat.

“KKM menyeru setiap lapisan masyarakat termasuk artis dan selebriti untuk membantu usaha KKM memastikan perbuatan merokok dapat dijadikan sebagai satu budaya yang tidak diterima lagi dalam kalangan masyarakat,” katanya.

Lihat Komen
ADS