Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Pemuda Umno Sabah dan Kedah kini giat melaksanakan program ‘Suara Rakyat’ dan ‘Umno Pilihanku’ yang merupakan sebahagian daripada gerakan Umno mendaftar ahli dan pengundi baru bagi menghadapi pilihan raya umum yang akan datang.

Ketua Pemuda Umno Sabah, Azman Roslan berkata, melalui gerakan tersebut - termasuk program 'Suara Rakyat' yang digerakkan oleh Pemuda Umno - telah berjaya mendaftar hampir 1,000 ahli dan pengundi baru.

polling day 080308 bn pondok panas puteri umno Beliau menegaskan demikian ketika diminta mengulas rancangan Dewan Pemuda PAS untuk melancarkan gerakan mendaftar ahli dan pengundi baru (Gempa) dalam memperluaskan sokongan kepada parti tersebut.

Sebaliknya, tegas Azman, Umno sudah lama melancarkan gerakan tersebut yang merupakan satu program yang berterusan.

"Sambutan yang baik (diterima) dari anak-anak muda.

"Kesedaran di kalangan anak-anak muda terhadap Umno adalah baik," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Sementara itu, Ketua Pemuda Umno Kedah, Badrolhisham Hashim pula berkata program ‘Umno pilihanku’ yang digerakkan oleh Pemuda Umno, di lancarkan di Jerlun tahun ini.

Menurutnya, program tersebut memfokuskan kepada pengundi baru yang ingin menyertai Umno.

Oleh yang demikian, katanya, Pemuda Umno menjalankan program yang dapat menarik minat pengundi untuk menyertai parti itu.

“Sebagai contoh, setiap kali (perlawanan) bola (Pemuda) akan buka gerai untuk (mendaftar) pengundi baru,” ujarnya lagi.

Manakala di Kelantan pula, ketua Pemuda Umno negeri itu, Anuar Safian berkata terdapat empat juta pengundi yang belum berdaftar dan kini menjadi tumpuan parti-parti politik di Malaysia.

“Banyak penerangan telah dilakukan, malahan Pemuda Umno, telah melancarkan satu siri penerangan yang dikenali sebagai ‘penerangan pentas Pemuda’,” jelasnya lagi.

Selain itu, katanya, Pemuda BN turut menganjurkan program “Rally 1Malaysia” yang dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Stadium Putra, Bukit Jalil Sabtu lepas.

ADS