Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Injil tenaga solar dalam simpanan JAIS, kata Hasan

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) mempunyai bukti sejenis radio rakaman menggunakan tenaga solar yang dimuatkan dengan cerita-cerita Kristian atau disebut ‘Solar Powered Handheld Talking Bible’ - yang didakwa digunakan untuk mermutadkan umat Islam - dalam milik mereka, kata ahli exco kerajaan negeri Selangor Datuk Hasan Ali.

Apabila ditanya jika sama ada tindakan akan diambil berdasarkan bukti-bukti itu, ahli exco yang exco yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal Islam itu enggan mengulas lanjut.

"Bukti-bukti ini dimiiki JAIS. Setakat ini tiada tindakan lagi.

"Sama seperti dalam kes DUMC, kami belum memutuskan apa-apa tindakan lagi," kata Hasan (kiri) pada sidang media selepas Perhimpunan Sejuta Umat Selamatkan Akidah (HIMPUN) di Seremban hari ini.

"Tetapi bukti penting di sini ialah pengakuan orang-orang yang terlibat dalam cubaan memurtadkan umat Islam.

"Saya terpasa kemukakan bukti daripada penduduk yang terlibat, tetapi saya tidak pasti jika saya akan berjaya atau tidak kerana orang-orang ini enggan tampil dan mengakuinya secara terbuka," kata Hasan.

Walau bagaimanapun, Hasan engan melayan soalan lanjut wartawan berhubung ucapannya yang mendakwa bahawa orang-orang Kristian telah menyelinap ke masjid-masjid dengan memakai jubah dalam usaha untuk merapati umat Islam dan mengkristiankan mereka.

Pemimpin PAS kontroversi itu meninggalkan majlis berkenaan secara tiba-tiba sebelum Malaysiakini sempat mengajukan soalan tambahan.

[Baca berita penuh]

ADS