Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Buktikan bayaran atau henti iklan BN, kata DAP S'gor
Diterbitkan:  Jan 3, 2013 10:54 AM
Dikemaskini: 10:54 AM

DAP Selangor menggesa Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) membuktikan bahawa kempen pengiklanan BN Selangor di komuter telah dibayar atau menghentikannya.

"DAP Selangor menggesa KTMB menyatakan jumlah pembayaran yang dibuat oleh BN Selangor kepada KTMB untuk iklan 'Sayangi BN' dan butiran lain yang berkaitan, seperti tempoh iklan, jumlah keretapi terlibat, sebarang diskaun yang diberikan untuk iklan dan lain-lain

NONE "KTMB adalah milik kerajaan dan tidak harus disalahgunakan oleh parti politik pemerintah untuk agenda politik mereka.

"Jika iklan ini tidak dibayar, kami menuntut KTMB menghentikan

serta-merta iklan tersebut," kata Bendahari DAP Selangor, Hannah Yeoh (kanan) dalam satu kenyataan hari ini.

Ia dilaporkan semalam bahawa keretapi Komuter Lembah Klang

telah bermain video Selangor BN sejak bulan lepas.

KTMB pengerusi Datuk Mohamad Zin Mohamad, yang juga setiausaha BN Selangor, telah mendakwa bahawa ia adalah iklan berbayar.

April lepas, KTMB juga membenarkan bendera BN dipasang di stesen-stesennya di Selangor - negeri Pakatan Rakyat yang menjadi sasaran utama BN dalam pilihan raya umum akan datang.

NONE Yeoh, yang juga ADUN Subang Jaya, juga bertanya sama ada KTMB mengenakan kadar bayaran mengikut pasaran kepada BN Selangor untuk iklan tersebut.

"Selangor DAP akan menulis kepada KTMB untuk meminta sebut harga bagi memaparkan bahan-bahan iklan politik yang sama, dan kami berharap KTMB akan bersikap tidak memihak dan menggunakan standard/perkhidmatan  yang sama yang telah diberikan kepada BN Selangor," katanya.

1. Iklan 'Sayangi BN' dikesan dalam koc komuter

ADS