Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Kes bunuh Bill Kayong: Polis masih siasat, belum ada tangkapan
Diterbitkan:  Jun 29, 2016 2:24 PM
Dikemaskini: 6:27 AM

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Mazlan Mansor hari ini berkata belum ada sebarang tangkapan berhubung kes pembunuhan Setiausaha PKR Miri, Bill Kayong.

Katanya, siasatan masih diteruskan oleh pasukan khas yang ditubuhkan bagi menyiasat kes berkenaan.

"Kita bekerja siang dan malam untuk menyiasat dan menyelesaikan kes berkenaan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Op Selamat 9/2016 sempena sambutan Aidilfitri di Summer Shopping Mall, hari ini.

Bill, 43 yang merupakan calon PKR di kerusi Dewan Undangan Negeri Bekenu pada pilihan raya negeri Sarawak Mei lepas, ditembak mati di persimpangan lampu isyarat Kuala Baram, Miri pada kira-kira jam 9.20 pagi 21 Jun lepas.

Mengenai Op Selamat yang bertema "Rumah Selamat, Selamat Sampai Ke Destinasi", Mazlan berkata penggunaan perangkap had laju akan dikuatkuasakan semula sepanjang operasi kali ini dalam usaha mengurangkan kadar kemalangan jalan raya yang semakin meningkat di negeri ini.

Katanya, pemandu yang didapati memandu melebihi had laju yang dibenarkan akan dikeluarkan saman serta-merta.

Beliau berkata pasukan khusus juga akan ditugaskan bagi memantau pemandu-pemandu yang melanggar lampu isyarat lalu lintas.

Mazlan juga mengingatkan pengguna jalan raya agar tidak menghalang lorong kecemasan sehingga menghalang pasukan bantuan kecemasan bergerak dengan pantas ke tempat kemalangan untuk menyelamatkan mangsa kemalangan.

"Perkara seperti ini pernah berlaku sebelum ini dan kita tidak mahu ia berulang," katanya.

Kepada pengusaha bot penumpang, beliau menasihatkan agar mematuhi peraturan yang ditetapkan kerana operasi mereka akan turut dipantau.

- Bernama

Lihat Komen
ADS