Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Gangguan bekalan air di daerah Hulu Langat, Petaling

Beberapa kawasan di daerah Hulu Langat dan Petaling masih mengalami gangguan bekalan air ekoran penutupan Loji Rawatan Air Sungai Semenyih akibat pencemaran bau air mentah pada 24 Sept lalu.

Ketua Jabatan Komunikasi Korporat Kumpulan Air Selangor Amin Lin Abdullah dalam kenyataan hari ini berkata paip pecah yang disebabkan kerja-kerja pihak ketiga di Sungai Jelok telah menyukarkan lagi proses pemulihan bekalan air di beberapa kawasan di daerah Hulu Langat.

"Kerja pembaikan sedang giat dijalankan bagi membolehkan penyaluran semula bekalan air kepada pengguna di kawasan terlibat dengan secepat mungkin.

"Penghantaran bantuan air melalui lori tangki air masih diteruskan sehingga pemulihan sepenuhnya di kawasan terlibat," katanya.

Kawasan yang mengalami gangguan bekalan air di daerah Petaling adalah Bukit Serdang 3,4,5,6,7 dan 8, Jalan Pekan Seri Kembangan, Apartment Megaria, Taman Serdang Utama, Puchong Hartamas dan Bandar Puteri Puchong.

Selain itu bagi daerah Hulu Langat adalah Bandar Sunway Semenyih, Bandar Tasik Kesuma, Bandar Teknologi Kajang, Kajang Utama, Pusat Tahanan Imigresen Semenyih, Taman Bangi Jaya, Taman Bukit Semenyih, Taman Desa Kenanga, Taman Bukit Kajang Baru, Taman Desa Mewah, Taman Desa Mutiara dan Taman Dusun Gaya.

Turut terjejas adalah kawasan Gita Bayu, The Mines, Taman Bukit Mewah (Fasa 6, 7, dan 8), Taman Seri Mewah, Taman Bukit Mutiara, Taman Jasmin, Taman Permai, Jalan Semenyih, Kawasan Perindustrian Ria, Taman Zamrud, Tiara Residence, PKNS Jalan Semenyih dan Taman Bukit Kenangan.

Amin Lin berkata pengguna boleh mendapatkan status terkini mengenai kerja-kerja penggantian itu melalui aplikasi telefon bimbit 'mySYABAS' dan melayari www.syabas.com.my.

- Bernama

Lihat Komen
ADS