Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Anggota Umno kini cecah 3,577,719 orang
Diterbitkan:  Dec 1, 2016 11:58 AM
Dikemaskini: 5:05 AM

Keanggotaan Umno mencecah 3,577,719 orang sehingga semalam dengan bilangan cawangan sebanyak 2,643 di seluruh negara, kata Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Beliau berkata dalam keadaan Umno didesak dan dimomok dengan pelbagai tohmahan, keanggotaan parti terus bertambah dan mendapat sokongan dari semasa ke semasa.

"Umno hari ini bukan sahaja mendukung inspirasi bangsa Melayu tetapi turut menjadi teras sebagai tempat berpaut rakyat Malaysia keseluruhannya.

"Kesatuan dalam kepelbagaian turut bersemarak dalam Umno biarpun parti ini berteraskan agama, bangsa dan negara. Nasionalisasi Umno bersendikan dasar-dasar kerajaan dengan kita mengangkat Transformasi Nasional (TN50) untuk generasi masa hadapan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan laporan parti pada Perhimpunan Agung Umno 2016 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur, hari ini.

Perhimpunan yang dihadiri 2,729 perwakilan itu dirasmikan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak.

Dalam pada itu, Tengku Adnan berkata pada tahun ini Umno dan Barisan Nasional (BN) berdepan dengan pelbagai dugaan suka dan duka yang dilalui dengan penuh kesederhanaan dan kesyukuran.

Beliau berkata kemenangan besar BN di Sarawak dan dalam pilihan raya kecil Parlimen Sungai Besar dan Parlimen Kuala Kangsar dengan majoriti yang bertambah, jelas menunjukkan parti itu terus mendapat sokongan rakyat.

"Asas penubuhan dan perjuangan Umno tidak pernah berubah seiring dengan usia Umno 70 tahun. Perjuangan berteraskan dukungan dan cita-cita kebangsaan demi mempertahankan maruah dan martabat agama, bangsa dan negara.

"Kita akan pastikan Umno terus kekal di sanubari dan pendekatan dilaksanakan Umno terus unggul," katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS