Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Mukhriz serah notis untuk debat 27 April
Diterbitkan:  Apr 17, 2017 11:02 AM
Dikemaskini: 3:07 AM

Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Datuk Seri Mukhriz Mahathir telah mengemukakan notis kepada pihak polis memaklumkan mengenai ranvangan untuk berdebat pada 27 April dengan bekas pembantu khasnya, Haris Che Mat.

Notis bertarikh 12 April itu, dikongsi di media sosial malam tadi.

Laman Facebook Mukhriz Mahathir FC - yang bertindak sebagai jurucakap untuk bekas menteri besar Kedah itu - bagaimanapun menyatakan bahawa notis itu hanya diserahkan kepada polis petang semalam.

Polis sebelum ini pernah menolak perdebatan yang dirancang antara Mukhriz dan Haris, atas alasan ia gagal memenuhi notis 10 hari yang dikehendaki di bawah Akta Perhimpunan Aman 2012.

Dalam notis itu, Mukhriz berkata debat akan diadakan di Dewan Perhimpunan Melayu Kedah, di Alor Setar pada jam 9 malam.

"Pihak pengurusan dewan tersebut juga tiada halangan malahan setuju untuk membenarkan debat ini dijalankan di premis tersebut,” kata Mukhriz dalam notis itu.

Haris sebelum ini menuduh Mukhriz memiliki aset berjumlah lebih daripada RM1 bilion dan mencabar untuk berdebat mengenai kekayaannya.

Mukhriz kemudiannya bersetuju dan berjanji untuk menderma semua wang itu, jika Haris mampu membuktikannya.

Dalam notis itu, Mukhriz berkata Haris juga bersetuju untuk menjawab soalan-soalan mengenai Riza Aziz, anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Selain Mukhriz, polis juga menolak perdebatan antara bapanya, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata debat perlu diadakan di Parlimen, bukan di padang atau dewan.

Lihat Komen
ADS