Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Najib puji Wan Azizah berulang kali
Diterbitkan:  Oct 27, 2017 5:03 PM
Dikemaskini: 9:46 AM

BAJET 2018 | Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika membentangkan Bajet 2018 di Dewan Rakyat, hari ini menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan wakil rakyat pembangkang apabila beliau menyebut nama “seorang insan bernama Wan Azizah”.

“Menyentuh hal ini, kita sesungguhnya berasa simpati dan berbaur kagum dengan ketabahan seorang insan bernama Wan Azizah, atau lebih dikenali dengan nama Kak Wan.

“Dalam menempuh liku-liku hidup beliau yang begitu mencabar, namun, berkat kesabaran, Kak Wan terus cekal berjuang,” katanya tanpa mempedulikan asakan demi asakan oleh pembangkang yang semakin gamat.

Mereka beranggapan Najib merujuk kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail yang juga adalah presiden PKR yang meneruskan perjuangan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Nampaknya, Kak Wan ada bersama-sama kita pada hari ini,… Justeru, marilah kita sama-sama memberi tepukan kepada Kak Wan Azizah binti Wan Salleh, yang berada di atas sana,” katanya.

Wan Azizah yang dirujuk oleh Najib itu usahawan Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) yang berjaya menjadi jutawan di bidang ternakan dan pemprosesan ayam, dengan modal permulaan hanya sebanyak RM500 ringgit sejak 1993.

“Selanjutnya, bagi menghargai sahabat Amanah Ikhtiar Malaysia atau AIM yang majoritinya wanita serta merupakan pembayar balik hutang paling berdisiplin, bagi mereka terus berusaha gigih, mengubah nasib dan memajukan diri serta keluarga masing-masing, maka kita tambah-tambahkan lagi dana AIM, sebanyak RM200 juta.

“Ini menjadikan jumlah pembiayaan keseluruhan AIM mencecah RM2.7 bilion, memanfaatkan hampir 400 ribu peminjam.

Lihat Komen
ADS