Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Annuar Musa puji respons positif k'jaan K'tan
Diterbitkan:  Jan 13, 2018 12:59 PM
Dikemaskini: 5:04 AM

Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa hari ini memuji sikap positif kerajaan Kelantan pimpinan PAS yang secara terbuka mengakui peranan kerajaan Persekutuan dalam membangunkan prasarana serta ekonomi di negeri itu.

Annuar yang juga anggota Parlimen Ketereh berkata sikap positif kerajaan Kelantan itu harus diteruskan agar hubungan 'baharu' yang dibina antara kedua-dua kerajaan terutama bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dapat dikekalkan.

"Saya minta anggota Umno (dan Barisan Nasional) serta PAS dapat terus memandang ke hadapan agar kita bersama-sama dapat membangunkan bidang 'taawun' (berbuat kebaikan) kerana cita-cita kita juga ingin melihat Kelantan maju.

"Ini peluang paling molek untuk mentransformasikan Kelantan (bawah pentadbiran Najib)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Tentera Bersama Rakyat di Padang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kok Lanas hari ini.

Karnival sehari anjuran Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA), Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Biro Kebajikan Komuniti Kampung Padang Raja itu turut dihadiri Asisten Ketua Staf Perisikan, Markas Tentera Darat Mej Jen Datuk Khir Mohd Nor.

Khamis lepas, Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dilaporkan sebagai berkata pentadbiran Najib membawa lebih banyak pembangunan kepada Kelantan berbanding ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad.

Mohd Amar yang juga naib presiden PAS berkata ia berikutan wujud hubungan yang lebih baik antara kerajaan negeri pimpinan PAS dan kerajaan Persekutuan pimpinan Barisan Nasional ketika ini walaupun terdapat perbezaan ideologi antara kedua-dua parti.

Annuar berkata Projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) menghubungkan Pengkalan Kubor ke Pelabuhan Klang, Selangor, pembesaran Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra Pengkalan Chepa dan beberapa projek lain merupakan 'game changer' dan pemangkin kepada pertumbuhan ekonomi baharu Kelantan.

"Dengan pembinaan prasarana baharu itu, ia akan menarik lebih banyak pelaburan ke negeri ini dan mencipta lebih banyak peluang pekerjaan terutama kepada golongan muda, sekali gus mengurangkan masalah jenayah yang berlaku akibat kesempitan hidup," katanya.

Dalam pada itu, Annuar berkata manifesto khusus bagi Parlimen Ketereh untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kini telah 90 peratus siap.

Beliau berkata antara perkara yang akan dikemukakan kepada rakyat termasuklah pembinaan stadium bola sepak baharu, jambatan menghubungkan Kelantan timur dan barat merentangi sungai Kelantan dan Projek Perumahan Rakyat (PPR).

- Bernama
 

Lihat Komen
ADS