Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
TPM kata tak restu ucapan, Xiddig kata dapat izin
Diterbitkan:  Jan 23, 2019 10:36 AM
Dikemaskini: 2:36 AM

Sebuah syarikat telekomunikasi mendakwa mereka mendapat kebenaran untuk menggunakan ucapan Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail pada majlis perasmian projek jalur lebar semalam.

Pengerusi Xiddig Cellular Communications Sdn Bhd (Xiddig) Abdul Rashid Abdul Rahim berkata lampu hijau itu diberikan setiausaha politik Wan Azizah.

"Kami menerima sepucuk surat rasmi daripada pejabat timbalan perdana menteri mengesahkan kehadiran beliau (Wan Azizah) di majlis berkenaan," katanya seperti dipetik portal berita FMT.

Bagaimanapun menurut Abdul Rashid - yang juga abang kepada bekas pengerusi Lembaga Tabung Haji, Abdul Azeez Abdul Rahim - pada malam sebelum acara itu berlangsung syarikatnya dimaklumkan timbalan perdana menteri tidak dapat hadir.

Justeru kata Abdul Rashid beliau bertanya kepada setiausaha politik Wan Azizah itu mengenai tokoh yang akan menggantikan timbalan perdana menteri.

"Saya tanya setiausaha politik Wan Azizah: macam mana? Siapa akan hadir?

"Selepas itu saya nampak Rashid. Saya tanya dia, boleh tak (jadi wakil) Wan Azizah dan dia tidak menolak selepas dapat kebenaran daripada setiausaha politik Wan Azizah,” katanya merujuk kepada bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Timbalan Speaker Dewan Rakyat Abdul Rashid Hasnon.

Malaysiakini sudah menghubungi setiausaha politik Wan Azizah, Romli Ishak, untuk mendapatkan kenyataan beliau.

Kata Abdul Rashid beliau kecewa dengan reaksi kerajaan PH terhadap syarikatnya walaupun projek berkenaan didakwanya disokong Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS