Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Pemuda PAS isytihar sokong Probowo
Diterbitkan:  Apr 17, 2019 1:45 PM
Dikemaskini: 7:12 AM

Ketika pilihan raya umum Indonesia berlangsung hari ini, Pemuda PAS menyatakan sokongan kepada Prabowo Subianto yang mencabar Presiden Joko Widodo.

Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, Prabowo yang mendapat sokongan padu golongan agamawan termasuk tokoh ulama terkenal Abdul Somad dan majoriti rakyat Indonesia dijangka memberi saingan sengit kepada Joko Widodo.

Pihaknya berharap, Prabowo dapat memberikan saingan yang cukup sengit dan memenangi pilihan raya pada kali ini.

"Harapan agar Prabowo dapat memberikan saingan yang cukup sengit dan memenangi Pemilu pada kali ini.

"Didoakan agar Pemilu kali ini berjalan lancar tanpa sebarang gangguan serta berlangsung dengan aman.

"Saya doakan agar rakyat Indonesia bijak memilih demi masa depan dan kesejahteraan rakyat dan negara Indonesia. Semoga Islam bersinar kembali di bumi Nusantara," katanya dalam kenyataan kepada media, hari ini.

Rakyat Indonesia mula mengundi pada hari ini apabila pusat pengundian mula dibuka di seluruh negara itu bagi memilih presiden dan anggota parlimen baharu.

Presiden Widodo memilih ulama Ma'aruf Amin sebagai gandingan manakala pesaingnya yang merupakan seorang bekas jeneral Prabowo Subianto berpasangan dengan bekas ahli perniagaan merangkap timbalan gabenor Jakarta, Sandiaga Salahuddin Uno.

Widodo menekankan kepentingan kestabilan ekonomi dan perniagaan yang lebih mesra alam sekitar manakala Probowo memilih pendekatan lebih bersifat melindungi dengan memperjuangkan kemakmuran rakyat.

Indonesia, negara yang paling ramai umat Islam yang mempunyai seramai 192 juta pengundi.

Lihat Komen
ADS