Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Dua ketua wanita cabang PKR Melaka letak jawatan

Dua ketua wanita cabang PKR Melaka meletakkan jawatan, yang mendorong spekulasi berlaku pergolakan dalam PKR di negeri itu.

Berdasarkan satu mesej yang tular di media sosial menyatakan kedua-dua mereka ialah Ketua Wanita PKR cabang Tangga Batu, Rohanie Mahmud dan Lilla Madon yang merupakan Ketua Wanita PKR cabang Kota Melaka.

Dalam satu hantaran di Facebook, Rohani mengesahkan beliau meletak jawatan sebagai ketua wanita PKR cabang dan menyertai Umno.

"Kita berjuang biarlah ikhlas dari hati kerana apa kita lakukan segalanya dilihat dan dinilai oleh masyarakat. Jangan berpolitik pilih kasih. Jangan mencari orang bila perlu. Jangan berpolitik janji manis.

"Hargai orang bekerja menaikkan kamu, hargai orang melawan fitnah demi kemenangan kamu, kenanglah jasa baik orang. Dengan secara rasminya saya tidak bersama mereka buat selamanya," kata Rohanie yang turut memuatkan beberapa keping gambar beliau menyertai Umno.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Ketua PKR Cabang Tangga Batu, Qui Teck mengesahkan Rohanie meletak jawatan sebagai ketua wanita cabangnya.

Namun, katanya Rohanie telah meletakkan jawatan pada 26 Januari lalu dan tugasnya kini dipangku oleh timbalannya.

Menurut Qui Teck yang juga Adun Kelebang, isu perletakan jawatan Rohani telah dimaklumkan kepada Ketua Wanita PKR Negeri Melaka, Ginie Lim pada Februari 2019.

Sementara itu, Ketua Cabang Kota Melaka Ridduan Amin berkata ketua wanitanya meletak jawatan atas isu kesihatan.

"Beliau (Lilla) merupakan seorang cikgu. Dan saya diberitahu olehnya bahawa beliau ingin letak jawatan atas faktor kesihatan," katanya kepada Malaysiakini.

Bagaimanapun beliau tidak mengesahkan bilakah tarikh Lilla meletakkan jawatan sebagai ketua wanita cabang berkenaan.

Terdahulu, Setiausaha PKR Melaka, Zamri Yusof mengakui menerima mesej tersebut, namun mengesahkan tidak menerima sebarang surat rasmi daripada dua individu berkenaan.

"Saya sahkan terima mesej tersebut. Namun, masih tidak menerima sebarang surat rasmi. Jadi, saya tidak boleh mengulas lanjut," kata beliau.

Menurut satu sumber parti daripada ibu pejabat PKR kedua-dua ketua wanita tersebut meletakkan jawatan kerana tidak berpuas hati dengan pimpinan negeri yang baru.

"Jadi, hari ini kita nampak ada orang mula keluar daripada parti kerana 'suara' mereka tidak diendahkan.

"Kedua-dua anggota parti ini menang dalam pemilihan PKR peringkat ketua wanita cabang. Jadi, kenapa mereka melepaskan jawatan? Inilah perlu dijawab sekarang" tambah sumber itu kepada Malaysiakini.






Lihat Komen
ADS