Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Muhyiddin enggan ulas mesyuarat kabinet mengenai SRC

Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin enggan mengulas mengenai pendedahan bahawa mesyuarat kabinet yang dipengerusikan olehnya ketika beliau menjadi timbalan perdana menteri telah meluluskan memorandum Kementerian Kewangan mengenai SRC International tanpa perbincangan.

"Saya tidak mahu memberi mengulas di sini," katanya ketika ditanya selepas majlis rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri di Serdang hari ini.

Menjawab soalan selanjutnya sekiranya kabinet pada masa itu turut bertanggung jawab terhadap urusan itu, Muhyiddin sekali lagi enggan memberikan maklum balasnya.

"Saya tidak mahu mengulas di sini kerana hal ini adalah kes di mahkamah. (Pertanyaan) ini di luar mahkamah.

"Jadi, tunggulah apa-apa pun hasil (perbicaraan)," katanya.

Ketika perbicaraan ke SRC International minggu ini, bekas timbalan ketua setiausaha kabinet Mazidah Abdul Majid memberi keterangan bahawa jemaah menteri pada 2011 dan 2012 memberikan kuasa kepada menteri kewangan semasa itu Najib Razak untuk menentukan terma dan syarat dua pinjaman daripada Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan (KWAP) terhadap SRC International, berjumlah RM4 bilion.

Berdasarkan minit mesyuaratnya, Mazidah berkata Muhyiddin telah mempengerusikan mesyuarat kabinet pada 16 Mei 2012 semasa ketiadaan Najib - yang menyaksikan satu memorandum mengenai SRC diterima tanpa sebarang perbincangan.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS