Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Wakil PKNS, waris mangsa kemalangan ke Turki malam ini

Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) akan menghantar empat wakilnya bersama waris kakitangannya yang maut dalam kemalangan di Turki, Azalan Miswan, pada malam ini.

Pengurus Komunikasi Korporat PKNS, Mahfizul Rusydin Abd Rashid, dalam kenyataan di Shah Alam berkata selain urusan membawa pulang jenazah Azalan, wakil PKNS juga akan membantu memudahkan urusan kakitangan lain yang tercedera.

Kata Mahfizul Rusydin PKNS juga mengenal pasti empat orang kakitangannya yang mengalami kecederaan dan sedang di rawat di hospital tempatan.

"Tiga mangsa yang mengalami kecederaan patah tangan ialah Nor Afisah Ahmad Ferdaus, 50; Shamsul Bahrin Mohd Shukur, 55; dan Zurani Muhamad Darum, 50; manakala seorang yang mengalami kecederaan dalaman ialah Roslan Mohamed yang berusia 58 tahun," katanya.

Menurut Mahfizul Rusydin lagi, Nor Afisah dan Shamsul Bahrin kini dirawat di Hospital Afyonkarahisar manakala Zurani di Hospital Ozel Parkayat, Roslan pula menerima rawatan di Hospital Afyonkarahisar Saglik Bilimleri.

Kementerian Luar dalam satu kenyataannya hari ini mengesahkan seorang rakyat Malaysia maut manakala 10 yang lain cedera dalam satu kemalangan melibatkan bas yang membawa rombongan seramai 35 kakitangan PKNS di Afyonkarahisar, Turki.

Kemalangan kira-kira pukul 11.35 pagi semalam (waktu tempatan) itu menyebabkan bas pelancong dinaiki kumpulan rakyat Malaysia tersebut terbalik ketika dalam perjalanan dari Pamukkale ke Cappadocia.

- Bernama

Lihat Komen
ADS