Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Ketua Audit Negara disahkan positif Covid-19
Diterbitkan:  May 23, 2020 5:17 PM
Dikemaskini: 9:17 AM

Jabatan Audit Negara (NAD) mengesahkan kesahihan memo oleh Ketua Audit Negara Nik Azman Nik Abdul Majid yang memberitahu timbalannya bahawa dia positif Covid-19.

“NAD mengesahkan bahawa memo itu dikeluarkan oleh Ketua Audit Negara Malaysia.

"Ia dimaksudkan untuk menjadi memo dalaman dan tidak didedahkan dengan pihak luar.

"Tujuan memo tersebut adalah untuk memastikan kelancaran pentadbiran NAD sekiranya tidak ada ketua auditor," kata jabatan itu dalam satu kenyataan hari ini.

Memo itu tular di media sosial semalam setelah dilaporkan bahawa Perdana Menteri Muhyiddin Yassin akan menjalani kuarantin 14 hari setelah seorang pegawai kanan kerajaan yang hadir dalam mesyuarat pascakabinet pada Rabu lalu positif Covid-19.

Dalam memo itu, Nik Azman berkata dia telah disahkan positif Covid-19 dan akan dikuarantin di hospital.

Untuk memastikan NAD terus berjalan dengan lancar, katanya, timbalan ketua auditor akan mengambil alih tugasnya buat sementara waktu.

"Sebab Covid-19 disebut dalam memo adalah untuk menunjukkan tindakan yang perlu dan segera serta langkah-langkah yang perlu diambil untuk mengekang kemungkinan penyebaran Covid-19 di kalangan pegawai dan anggota NAD," kata kenyataan itu.

Jabatan itu juga berkata semua kontak rapat sudah diberitahu semalam untuk tindakan sewajarnya sementara bangunan yang terjejas, Blok F2 Kompleks F di Presint 1, Putrajaya juga telah dibersihkan dan dibasmi kuman semalam.

Lihat Komen
ADS