Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
'Ziarah rumah ahli politik di Kelantan' - Polis panggil lima individu
Diterbitkan:  May 19, 2021 8:41 PM
Dikemaskini: 12:41 PM

Lima individu telah dipanggil bagi membantu siasatan mengenai satu laporan polis berkaitan majlis hari raya yang diadakan di sebuah rumah seorang ahli politik di Machang dekat Kota Bharu baru-baru ini.

Ketua Polis Kelantan Datuk Shafien Mamat ketika dihubungi mengesahkan telah menerima laporan berkaitan aktiviti ‘ziarah raya’ itu pada Sabtu lepas.

Sehubungan itu, beliau berkata polis telah menjalankan siasatan mengikut Peraturan 17(1) Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah di dalam kawasan tempatan jangkitan) 2021.

"Laporan dibuat oleh orang awam berdasarkan penyebaran beberapa keping gambar ahli politik melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan mengadakan ziarah raya.

"Setakat ini lima orang individu sudah dipanggil bagi membantu siasatan termasuk mereka yang ada dalam gambar disebarkan itu," katanya.

Beliau berkata laporan tersebut juga adalah yang pertama diterima berkaitan pelanggaran SOP ziarah raya di negeri ini.

"Selain itu, siasatan juga turut dilakukan berkaitan kesalahan tidak memakai pelitup muka seperti mana gambar yang tersebar," katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS