Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Suami Heliza tegaskan sentiasa patuh piawaian SC

Suami selebriti Heliza Helmi, Mahadi Badrul Zaman menegaskan dia sentiasa beroperasi dalam lingkungan undang-undang.

Ini selepas pihak berkuasa menyenaraikan dia sebagai individu yang perlu diawasi.

Ahli perniagaan yang lebih dikenali sebagai Mahadi BZ itu juga menekankan dia secara konsisten mematuhi piawaian yang ditetapkan oleh badan kawal selia Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC).

“Saya mengeluarkan kenyataan ini untuk memberikan maklumat tentang perkembangan terkini berhubung status saya dalam senarai amaran pelaburan SC.

“Saya berjaya menyelesaikan modul 6 dan modul 7 Perbadanan Pembangunan Industri Keselamatan,” katanya dalam kenyataan kepada Malaysiakini.

Mahadi juga berjanji untuk bersikap terbuka dan memberi kerjasama kepada SC bagi membetulkan sebarang kemungkinan penyelewengan yang menyumbang kepada penyenaraian namanya di dalam senarai tersebut.

Tambahnya, hasil pertemuan bersama SC untuk menangani perkara itu hari ini, dia dinasihatkan untuk menghantar permohonan bertulis secara rasmi bagi mendapatkan butiran lanjut ataupun penjelasan.

“Sebagai respons, saya bersedia untuk bekerjasama dengan SC supaya dapat memperbetulkan dengan segera sebarang potensi penyelewengan yang mungkin berlaku.

“Pasukan guaman saya akan menyerahkan permintaan bertulis rasmi kepada SC bagi mendapatkan maklumat yang komprehensif dan penjelasan mengenai sebab-sebab nama syarikat saya dimasukkan dalam senarai amaran pelaburan,” katanya.

Mahadi berkongsi kenyataan itu susulan tular namanya yang tersenarai dalam senarai amaran pelaburan SC.

Berdasarkan laman sesawang Investor Alert List mendapati nama Mahadi terbabit dan syarikatnya AUF MBZ Consortium PLT kini berada dalam senarai teratas.

Laman sesawang itu mengemas kini senarai aktiviti pelaburan secara tidak sah sama ada melalui entiti mahupun individu.

Menurut kenyataan di senarai itu, syarikat dimiliki Mahadi menjalankan aktiviti pasaran modal tidak berlesen untuk berurus niaga dalam sekuriti berhubung dengan pemasaran saham syarikat awam tidak tersenarai.

Pada masa sama, Mahadi berharap segala konflik membabitkan namanya dapat diselesaikan segera bagi menjernihkan reputasinya dalam bidang perniagaan.

Selain itu, dia ingin memberi jaminan kepada pelabur dan pihak berkepentingan bahawa komitmennya terhadap ketelusan, pematuhan dan perniagaan beretika amalan tetap tidak berbelah bagi.

“Saya akan berusaha dengan gigih untuk menyelesaikan perkara ini dan mengembalikan keyakinan dalam kedua-duanya iaitu reputasi dan operasi perniagaan saya.

“Saya mengucapkan terima kasih atas pemahaman dan sokongan anda sepanjang tempoh yang mencabar ini,” katanya.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS