Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
PAS lancar 'Umno pengkhianat rakyat'
Diterbitkan:  Dec 14, 2009 4:20 PM
Dikemaskini: 9:31 AM

Sebagai memintas program 'Umno Juara Rakyat' pada tahun depan, PAS pula menganjurkan 'Umno Pengkhianat Rakyat' bagi "membongkar segala pembohongan dan juga kezaliman" parti Melayu itu kepada orang Melayu dan umat Islam.

pas seminar 071109 02 "Jentera penerangan (PAS) di semua peringkat diminta bersedia untuk menggerakkan kempen ini hingga ke peringkat akar umbi, khususnya di kubu-kubu kuat Umno bagi memastikan rakyat dapat melihat wajah sebenar Umno,' kata ketua penerangan PAS Idris Ahmad.

Program 'Umno Pengkhianat Rakyat', yang akan dilancarkan 9 Januari ini, akan dilengkapi dengan buku kecil yang mendedahkan tindakan Umno terhadap orang Islam dan Melayu di negara ini, katanya lagi.

Kenyataan Idris itu dipercayai sebagai reaksi usaha Umno untuk menganjurkan program 'Umno Juara Rakyat' pada Januari ini dalam usaha menggerakkan jentera parti itu di peringkat akar umbi bagi persiapan menghadapi pilihan raya umum akan datang.

NONE Menurut Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin ( kiri ), keputusan menganjurkannya dibuat dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) parti itu, 4 Disember lalu.

Program raksasa itu, yang dilaporkan antara usaha mentransformasi Umno dalam memperkasakan masyarakat Melayu, akan dirasmikan presidennya Datuk Seri Najib Razak.

Muhyiddin dipetik berkata, serentak dengan pelancaran 'Umno Juara Rakyat', semua ahli Umno dminta menggerakkan kerja mereka bagi menghadapi persiapan pilihan raya umum ke-13.

Dengan nada seumpamanya, Idris juga menyeru semua ketua penerangan PAS supaya bekerja keras "untuk memastikan Umno dapat ditumbangkan di kubu-kubu kuat mereka" pada pilihan raya tersebut - yang dijangka lebih sengit daripada sebelumnya.

"PAS akan menggunakan segala kemudahan media dan saluran maklumat yang pelbagai bagi memperjelaskan fakta-fakta kezaliman yang selama ini disembunyikan oleh Umno," katanya.

"Umno yang selama ini selalu melaung-laungkan slogan 'Hidup Melayu' kini tersepit kerana semakin ramai orang Melayu hilang kepercayaan kepada Umno selepas beberapa siri kezaliman yang mereka lakukan."

ADS