Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali berkata beliau memberi sokongan kepada calon BN dari MIC, P Kamalanathan itu atas dasar 'kepentingan negara' dan sekaligus menafikan dakwaan beliau mengamalkan sikap perkauman.

NONE Menurutnya, beliau ada menerima SMS daripada pihak tertentu yang menggesanya agar menyokong calon PKR, Datuk Zaid Ibrahim kerana beliau seorang calon berketurunan Melayu.

"Melayu, Melayu lah. Tapi saya nak tengok pendirian politik beliau. Adakah beliau menyokong PERKASA. Mungkin beliau tidak menyokong," kata Ibrahim yang juga ahli parlimen Pasir Mas.

Ibrahim memberitahu demikian dalam satu sidang media selepas berceramah di Batang Kali malam tadi.

Menurutnya, beliau menyokong Kamalanathan dalam kempen pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor kerana beliau mengenali ketua penerangan MIC itu.

"Saya kenal beliau. Beliau seorang anak muda yang ada visi, dan bercakap pun yang fasih bercakap Melayu. Saya cukup kagum. Dan beliau juga seorang pengamal perhubungan awam.  Ini sesuai menjadi seorang wakil rakyat.

"Beliau seorang yang muda dan bertenaga. Beliau tidak mempunyai kontroversi dan tidak membuat kenyataan yang bukan-bukan," katanya.

Selain Zaid dan Kamalanathan, dua lagi calon Bebas menyerahkan borang pencalonan mereka untuk bertanding dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor 25 April ini.

ADS