Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Pemangku ketua Umno Petaling Jaya Selatan Datuk Hanipuddin Raja Nong Chik mengakui masih wujudnya pepecahan ahlinya di peringkat akar umbi di bahagian tersebut.

agm umno pjs "Saya melawat beberapa cawangan Umno, ada pepecahan sesama kita telah saya rasai," katanya ketika menyampaikan ucapan aluan di mesyuarat perwakilan Umno bahagian itu hari ini.

Lebih 300 perwakilan menghadiri mesyuarat tersebut yang oleh Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Musa Aman yang juga ketua menteri Sabah.

Menurut Hanipuddin,  perpaduan sesama ahli umno penting untuk mewujudkan satu pasukan yang disegani bagi merampas semula negeri Selangor dalam pilihan raya umum akan datang.

"Kita jangan saling benci-membenci dan hasad dengki sesama kita.

"Sakit hati, dengki dan dendam perlu dibuang jauh-jauh untuk kita rapatkan barisan menghadapi pilihan raya umum akan datang," katanya.

Menurutnya sebelum pilihan raya umum lalu, Umno dan BN menguasai parliman Petaling Jaya Selatan dan DUN Taman Medan.

Tetapi sekarang kedua-dua kawsan tersebut jatuh ke tangan PKR, tambahnya.

Seh hanipuddin raja nong chik ubungan itu, Hanipuddin menyeru  ahli akar umbi agar berusaha kuat dan bersatu padu untuk merampas kembali kawasan tersebut daripada Pakatan Rakyat.

Untuk tujuan itu, katanya, Umno bahagian memerlukan sejumlah peruntukan yang mencukupi untuk bergerak lebih aktif.

Beliau juga memohon kepada kepimpinan tertinggi Umno agar menyalurkan bantuan "yang besar" tanpa mengira kawasan itu dimenangi oleh Umno ataupun tidak.

"Jangan kami di kawasan yang kalah dihukumi dengan bantuan yang kecil tetapi di tempat yang menang diberi peruntukan yang besar.

"Siapa yang hendak kalah...Beri kami peluang dan peruntukkan yang besar," katanya.

Menurutnya lagi,  bahagian tersebut yang tidak pernah kalah sebelum ini,  turut 'terkena tempias' tsunami politik dalam pilihan raya umum lalu.

"Kalau kita tidak berjaya dalam pilihan raya umum ke-13, saya berpendapat kita bakal gulung tikar pada masa depan," katanya.

Hanipuddin berkata, bagi merealisasikan kemenangan dalam pilihan raya akan datang, beliau mengajak ahli akar umbi turun ke padang bagi "menjuarai rakyat".

Sebelum mengakhiri ucapannya, Hanipuddin merayu kepada Musa agar membawa ke perhatian kepada pucuk pimpinan parti berhubung masalah kekurangan peruntukan itu.

ADS