Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
EGM Gerakan Pulau Pinang diteruskan Ahad ini
Diterbitkan:  Oct 8, 2010 4:23 PM
Dikemaskini: 8:34 AM

Timbalan presiden Gerakan, Ko Chang Yuan mengesahkan hari ini bahawa mesyuarat luar biasa (EGM) Gerakan Pulau Pinang Ahad ini akan diteruskan walaupun tersebar berita yang mengatakan ia mungkin dibatalkan pada saat-saat akhir.

NONE Chang (kanan), yang juga pengerusi Gerakan Perak berkata, beliau

telah dilantik untuk mempengerusikan EGM itu, yang dijangka menyaksikan 393 perwakilan di negeri itu mengundi sama ada mahu mengekalkan Dr Teng Hock Nan sebagai pengerusi Pulau Pinang.

Chang berharap EGM itu berjalan tanpa insiden yang tidak diingini, sambil menambah beliau telah menerima emel dan SMS yang mengatakan beliau tidak perlu datang ke Pulau Pinang kerana perwakilan di negeri itu boleh menangani sendiri masalah tersebut.

"Tetapi saya ingin mengatakan bahawa semua perwakilan mesti hadir di EGM itu untuk mengundi menyokong atau menolak petisyen tersebut. Saya mengharapkan kehadiran 100 peratus," katanya dalam satu sidang akhbar di ibupejabat parti di Jalan Macalister.

Untuk mengelak tuduhan berat sebelah, Chang berkata, pihak parti akan mendapatkan bantuah ahli dari Kedah untuk membantu perjalanan EGM tersebut.

Tiada perbahasan, hanya mengundi

Pengerusi Gerakan Kedah yang juga ADUN Derga, Dr Cheah Soon Hai akan berada di Pulau Pinang Ahad ini untuk membantu Chang.

"Kita tidak seperti parti lain, terutama DAP, yang menggunakan

NONE

segala cara untuk memastikan parti itu tetap utuh," tambah Chang, yang juga penasihat kepada menteri besar Perak.

EGM itu akan bermula jam 10.30 pagi, dengan proses pengundian akan mengambil masa sejam.

Juga tidak ada sebarang pembahasan dalam EGM tersebut kerana penyokong dan penentang Teng, telah sepakat untuk menumpukan kepada proses pengundian.

[Baca berita penuh]

ADS